Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2023-05-25

Płatnik nie odpowiada za niezłożenie przez pracownicę wniosku o podwyższenie zasiłku macierzyńskiego

Pracownica będąca na urlopie rodzicielskim, na którym przebywała jeszcze przed 26 kwietnia 2023 r., nie złożyła wniosku o podwyższenie wysokości zasiłku macierzyńskiego zgodnie z nowymi przepisami. Kilka dni po terminie na złożenie tego wniosku poinformowała nas, że to my jako płatnik ponosimy winę za to spóźnienie, bo nie poinformowaliśmy jej o konieczności jego złożenia. Zapowiedziała, że złoży na nas skargę do ZUS i PIP. Czy skarga będzie uzasadniona? Czy rzeczywiście mieliśmy obowiązek poinformować pracownicę o terminie złożenia takiego wniosku?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00