Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-01-30

Teletransmisja danych z programu Płatnik-Przekaz Elektroniczny

Teletransmisja danych z programu „Płatnik–Przekaz Elektroniczny”

W związku z reformą ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego od 1 stycznia 1999 r. płatnicy składek są zobowiązani do wypełniania i przekazywania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nowych dokumentów ubezpieczeniowych, których zakres informacyjny określa ustawa z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz. 887 ze zm.).

Prawidłowe wypełnienie dokumentów zgłoszeniowych ubezpieczonych do poszczególnych ubezpieczeń (emerytalnego, rentowych, chorobowego, wypadkowego i zdrowotnego) płatnika składek oraz sporządzanych co miesiąc dokumentów rozliczeniowych, w tym imiennych raportów miesięcznych za każdego ubezpieczonego i deklaracji rozliczeniowej, sprawiało i nadal sprawia płatnikom składek wiele trudności.

Aby ułatwić płatnikom wykonywanie obowiązków w zakresie emitowania prawidłowo wypełnionych dokumentów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił programy informatyczne „Płatnik” i „Płatnik–Przekaz Elektroniczny”. Dokumenty emitowane za pomocą tych programów są znacznie poprawniej wykonane niż dokumenty wypełniane ręcznie, które często są sporządzane niestarannie, mało czytelnym pismem, wychodzącym poza wyznaczone kratki, długopisem w nieodpowiednim kolorze lub flamastrem przebijającym na drugą stronę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00