Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Księgowanie wydatków poniesionych przed dokonaniem zgłoszenia rejestracyjnego

2 stycznia br. rozpocząłem działalność gospodarczą i założyłem księgę przychodów i rozchodów. Zgłoszenie rejestracyjne VAT-R złożyłem 1 lutego. Jednak do momentu złożenia zgłoszenia poniosłem szereg wydatków udokumentowanych fakturami. Czy wynikające z tych faktur zakupy mogę księgować w kwocie brutto, a wydatki poniesione po 1 lutego w kwocie netto?
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 43 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów podatku od towarów i usług, z tym że kosztem uzyskania przychodów jest naliczony podatek od towarów i usług:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00