Personel i Zarządzanie 5/2004 z 01.05.2004, str. 60
Data publikacji: 30.06.2018
Efektywna rozmowa oceniająca
Wkrótce czeka mnie ocena pracy moich podwładnych. Przeprowadza się ją w mojej organizacji od dwóch lat, ale z tego, co zdążyłem się zorientować, wynika, że nie ma jednego spójnego standardu rozmowy oceniającej. Oczywiście są jakieś ogólne wytyczne, ale każdy z menedżerów radzi sobie sam, na podstawie własnych, lepszych lub gorszych doświadczeń. Nie chciałbym wyważać otwartych drzwi i tworzyć kolejnego sposobu. Wolałbym skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań. O czym zatem powinienem pamiętać i na co zwrócić uwagę, by było to dla obu stron pozytywne i rozwijające doświadczenie?
Ocena pracy stanowić może ważne narzędzie w rękach menedżera, wciąż jednak jest rzadko wykorzystywana, a w wielu organizacjach ogranicza się do wypełniania tabelek i formularzy, koncentrując się na „ilościowym” spojrzeniu na pracę. Warto spojrzeć na rozmowę oceniającą jako na jedną z niewielu okazji, kiedy zarówno menedżer, jak i pracownik mogą liczyć na pełną wzajemną uwagę, rozmawiając o sprawach, które mają znaczenie dla obu stron.
