Personel i Zarządzanie 5/2004 z 01.05.2004, str. 75
Data publikacji: 30.06.2018
Wycenić ludzką efektywność
Zarząd firmy dzięki zastosowaniu zrównoważonej karty wyników może ocenić, w jaki sposób tworzona jest w przedsiębiorstwie wartość dodana, kiedy i jak należy inwestować w pracowników oraz wprowadzać niezbędne systemy i procedury, aby poprawić rezultaty w przyszłości. O skuteczności tego instrumentu zarządzania w dużej mierze decyduje właściwe opracowanie harmonogramu wdrożenia.
Elżbieta Izabela Szczepankiewicz
Autorka jest audytorem wewnętrznym oraz pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Katedrze Rachunkowości w Wyższej Szkole Handlu i Rachunkowości w Poznaniu.
Kontakt: elaizabela@wp.pl
Fundament zrównoważonej karty wyników stanowią cztery obszary istotne z punktu widzenia analizy efektywności współczesnego przedsiębiorstwa: perspektywa finansowa, klienta, rozwoju oraz procesów wewnętrznych. Dla każdej z nich określa się cele strategiczne, a także - wynikające z wizji i strategii organizacji - mierniki i cele operacyjne. Pod uwagę bierze się również różnorodne inicjatywy w procesie planowania działań.
