Personel i Zarządzanie 3/2005 z 01.03.2005, str. 28
Data publikacji: 28.06.2018
Jak się umawiać?
Zawarcie właściwej umowy outsourcingowej jest podstawą egzekwowania od dostawcy usług wszystkich wcześniejszych ustaleń. Niestety, ten kto podpisuje taką umowę po raz pierwszy, często nie zdaje sobie sprawy, że istnieje wiele pułapek związanych głównie z wysokością wynagrodzenia za takie zlecenie oraz odpowiedzialnością obu stron. Jakie czynności są dodatkowo płatne w przypadku outsourcingu kadrowo-płacowego? Co należy uwzględnić w tej umowie, aby w jednakowym stopniu zabezpieczała ona prawa zarówno przedsiębiorstwa - klienta, jak i firmy zewnętrznej?
Monika Godlewska
Autorka jest dyrektorem sprzedaży i marketingu w FPA Group Sp. z o.o.
Kontakt: mgodlewska@fpa-group.pl
Oferta przedstawiona przez przedstawiciela zewnętrznej firmy jest jedynie propozycją, dlatego warto dokonywać w niej wszelkich zmian, które w pełni zabezpieczą nasze interesy jako klienta. Standardowa umowa outsourcingowa zawiera zwykle następujące punkty.
Część wstępna
Wymienione są w niej strony umowy - z podaniem nazw firm oraz ich danych adresowo-rejestrowych - oraz nazwiska osób reprezentujących te przedsiębiorstwa wraz z informacją o zajmowanych przez nie stanowiskach. Warto sprawdzić, czy te osoby rzeczywiście mają prawo do występowania w imieniu tych firm i figurują w Krajowym Rejestrze Sądowym. Można również zażądać kopii wpisu do tego Rejestru, która zostanie następnie dołączona jako jeden z załączników do umowy.
