Personel i Zarządzanie 8/2005 z 01.08.2005 [dodatek: Personel i Zarządzanie, str. 38]
Data publikacji: 28.06.2018
Od CO robić do JAK to robić
Celem strategicznym każdej firmy jest zwiększanie jej efektywności i wymiernej wartości, dlatego zarządzanie wiedzą powinno być tak prowadzone, aby wpływało na wzrost wartości całej organizacji. Ponadto warto je wdrażać stopniowo, a nie od razu. Dzielenie się wiedzą nie jest bowiem procesem łatwym - wymaga zmiany przyzwyczajeń i kształtowania całkiem nowych nawyków w firmie.
Prof. Karl-Erik Sveiby
Szwed, założyciel Sveiby Knowledge Associates (SKA). Uważany jest za twórcę koncepcji zarządzania wiedzą, doświadczony konsultant i menedżer. Autor pierwszej, wydanej w 1986 roku książki poświęconej zarządzaniu wiedzą - „The Know How Company” - a następnie wielu innych cenionych publikacji na ten temat. Twórca metod i narzędzi wspierających zarządzanie wiedzą, m.in. gry symulacyjnej TANGo, Knowledge Management Activity Planner KMAP, Intangible Assets Monitor.
