Personel i Zarządzanie 8/2005 z 01.08.2005 [dodatek: Personel i Zarządzanie, str. 42]
Data publikacji: 28.06.2018
Trzydzieści procent oszczędności
Wdrożenie systemu porządkującego zarządzanie wiedzą nie jest łatwym zadaniem. W praktyce okazuje się, że nie wystarczy dobrze przygotować technologię informatyczną. Przekonała się o tym firma Infovide SA, której dopiero za drugim podejściem udało się wprowadzić w życie zarządzanie wiedzą - wtedy, kiedy zadbano o właściwą motywację pracowników.
Wdrożenie systemu zarządzania wiedzą - studium przypadku firmy Infovide SA
Firma Infovide SA na własnym przykładzie sprawdziła, jak przebiega proces projektowania i wprowadzania w życie systemu zarządzania wiedzą. Spółka działa na naszym rynku od 1991 roku i zajmuje się działalnością konsultingową w dziedzinie nowoczesnych technologii informatycznych. Projekt wdrożenia systemu zarządzania wiedzą firma przygotowała nie dla jednego ze swoich klientów, ale całkowicie na własne potrzeby.
Prace nad projektem rozpoczęły się w listopadzie 2002 roku. Okazało się bowiem, że w firmie zatrudniającej prawie 200 pracowników i realizującej kilkadziesiąt projektów równocześnie, potrzebne są nowe działania, dzięki którym wzrosłaby jej konkurencyjność i efektywność rynkowa. Uznano więc, iż jednym z głównych zadań powinno być uporządkowanie i umiejętne wykorzystanie możliwości kapitału intelektualnego firmy. Powołana została osoba odpowiedzialna za tego typu działania, czyli dyrektor ds. rozwoju wiedzy nadzorujący prace nad uruchomieniem projektu pod nazwą „Komponentyzacja wiedzy Infovide”, który pilotażowo ruszył w marcu 2003 roku.
