Personel i Zarządzanie 5/2006 z 01.05.2006, str. 53
Data publikacji: 29.06.2018
Delegowanie pracownika za granicę (8)
Czy dochody polskiego obywatela oddelegowanego przez pracodawcę do pracy za granicą podlegają podwójnemu opodatkowaniu? W jaki sposób można temu zapobiec i czy możliwe jest jego całkowite wyeliminowanie? W celu rozwiązania tych problemów należy zastosować przepisy polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz postanowienia zawarte w obowiązujących umowach o unikaniu podwójnego opodatkowania pomiędzy Polską a poszczególnymi krajami.
Ewelina Bąk
Autorka jest konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: ewelina.bak@pl.pwc.com
Katarzyna Serwińska
Autorka jest dyrektorem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: katarzyna.serwinska@pl.pwc.com
W ostatnim artykule tego cyklu omówiliśmy zasady, według których rozstrzyga się, czy - i ewentualnie w jakim zakresie - wynagrodzenia uzyskiwane przez polskich pracowników za granicą podlegają opodatkowaniu w kraju, w którym wykonują oni swoją pracę. Wskazaliśmy m.in. okoliczności, w jakich może dojść do podwójnego opodatkowania takich dochodów. Jakie regulacje prawne należy zastosować w takich przypadkach?
Kiedy występuje podwójne opodatkowanie?
