Personel i Zarządzanie 6/2006 z 01.06.2006, str. 15
Data publikacji: 26.06.2018
Wiedzieć i działać
W przedsiębiorstwach zbyt mało uwagi poświęca się zastosowaniu wiedzy, a jej nabycie często utożsamia się z wykorzystaniem. Zwykle kładzie się nacisk na pozyskiwanie zasobów wiadomości, ich kodyfikowanie i magazynowanie. Nie można jednak zaniedbywać celu tych działań, czyli możliwości wykorzystania wiedzy dla poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dlatego tak ważne jest uświadomienie sobie przeszkód, które utrudniają stosowanie posiadanej wiedzy, podejmowanie właściwych decyzji i efektywne działanie.
Ewa Krok
Autorka jest adiunktem w Instytucie Informatyki w Zarządzaniu Uniwersytetu Szczecińskiego.
Kontakt: ewakrok@wp.pl
O zwiększaniu efektywności rozmawia się dziś w każdym przedsiębiorstwie. Dlaczego jednak - przy obecnym stopniu rozwoju metod zarządzania i powszechnym do nich dostępie, przejawiającym się w szczegółowym opisie konkretnych procedur, bogatej ofercie szkoleniowej oraz prezentacji doświadczeń innych przedsiębiorstw, w wielu firmach występują problemy z osiągnięciem zadowalającej skuteczności? Dlaczego nie radzą sobie z ich rozwiązaniem menedżerowie wyposażeni w odpowiednie, sprawdzone narzędzia i mający często ogromną wiedzę o sprawnym działaniu?
