Jak zapewnić firmie dobre sekretarki?
Jestem menedżerem odpowiedzialnym za rekrutację na stanowiska niższego i średniego szczebla w bardzo dużej firmie usługowej. Na stanowiskach sekretarek jest duża rotacja, w związku z czym mamy problem ze znalezieniem dobrych pracownic. Również szkolenie osób nowo zatrudnionych nie przynosi dobrych efektów, część z nich musimy zwolnić, ponieważ nie sprawdzają się, a część odchodzi sama. Jak efektywnie rekrutować i szkolić sekretarki?
Problem
Odpowiedź eksperta
Rekrutacja sekretarek zależy w dużej mierze od specyfiki firmy. Oprócz czynników płacowych trzeba wziąć pod uwagę inne czynniki motywacyjne, które skłaniają ludzi do szukania i podejmowania tego rodzaju pracy. W niektórych firmach i dla wielu osób praca na stanowisku sekretarki stanowi tylko wstępny etap kariery, często bagatelizowany. Z drugiej strony nie wszystkie osoby mają predyspozycje do wykonywania tego zawodu, a prawdziwych talentów jest w tej dziedzinie nie tak wiele, jak można by oczekiwać. Dlatego szkolenie sekretarek powinno być prowadzone w bardzo profesjonalny sposób, z uwzględnieniem specyfiki ich pracy i predyspozycji do jej wykonywania.
