Jak skutecznie podnieść poziom zaangażowania grupy oraz autorytet lidera?
Od trzech miesięcy zarządzam nowo utworzonym zespołem handlowców. Jest to dziesięcioosobowa grupa złożona z młodych ludzi. Coraz częściej zauważam, że zespół, którym kieruję, nie jest zgrany, pracownicy nie współpracują ze sobą, a wyznaczonych celów nie traktują zespołowo. Moje uwagi i wskazówki niewiele zmieniają. Nie potrafię nawiązać dobrego kontaktu z pracownikami. W jaki sposób mogę skonsolidować grupę oraz podnieść zaangażowanie pracowników?
PROBLEM
ODPOWIEDŹ
Przyjmując rolę lidera, stajesz przed bardzo odpowiedzialnym zadaniem, na które składa się kierowanie grupą, podejmowanie trudnych decyzji, zachęcanie do działania oraz czuwanie nad prawidłową realizacją zamierzonych zadań. Aby sprostać powierzonym obowiązkom, potrzeba zgranego zespołu oraz przywódcy, który jest przede wszystkim autorytetem, a jego wpływ na zachowanie członków grupy opiera się na szacunku i akceptacji.
