Czy wyposażenie stanowiska pracy wpływa na efektywność pracownika?
Czy aranżacja przestrzeni oraz jakość poszczególnych elementów stanowiska pracy mają wpływ na zaangażowanie pracownika? Jak zapewnić stymulujące warunki pracy? Czy jest jeden kluczowy element, czy temat należy traktować kompleksowo?
PROBLEM
ODPOWIEDŹ
O tym, że warunki pracy mają duży wpływ na efektywność pracy, nie trzeba nikogo przekonywać. W celu zrozumienia tego zjawiska należy najpierw określić, czym jest efektywność oraz określić sposób jej mierzenia. Pojęcie to oznacza najlepsze rezultaty w produkcji czy dystrybucji towarów i usług po najniższych kosztach. Termin ten używany jest w znaczeniu skuteczności osiągania zamierzonych celów. Interesuje nas więc efekt, a nie ilość wykonanej pracy. Na przykład w dziale windykacji efektywność będzie mierzona wartością i ilością odzyskanych należności, w logistyce ilością zrealizowanych w terminie dostaw, w dziale sprzedaży wartością podpisanych umów itd.
