czyli menedżer w sytuacjach konfliktowych w firmie
Wygrany czy przegrany
Konflikt często postrzegany jest negatywnie, jako zagrożenie istniejącego porządku i ładu w przedsiębiorstwie. Większości osób słowo konflikt kojarzy się negatywnie. Zaskoczenie może budzić fakt, iż specjaliści od zarządzania czasem radzą specjalnie wywołać konflikt. Warto zdać sobie sprawę z tego, że niezgodność celów czy poglądów to sytuacja naturalna.
Magdalena Dąbrowska
Autorka jest trenerem, konsultantem, certyfikowanym terapeutą (CBT), wykładowcą akademickim, a także partnerem zarządzającym (współwłaścicielem) Target Consulting Center (Szkolenia i Doradztwo).
Kontakt:
mdabrowska@target-consulting.pl
Konflikt w niektórych sytuacjach jest wręcz pożądany. Sytuacja sporna prowokuje do szukania nowych pomysłów, pobudza do kreatywnego myślenia, przełamuje utarte schematy i likwiduje rutynę. Warunkiem pozytywnego rozwiązania sytuacji konfliktowej jest umiejętność konstruktywnego podejścia do konfliktu. Niestety, zauważony w swojej końcowej fazie przynosi najczęściej więcej szkody niż pożytku.
