Kwestionariusz do diagnozowania wizerunków autoprezentacyjnych
Kreowany (auto)portret menedżera
Menedżerowie stanowią niejednolitą grupę zawodową - zróżnicowaną zarówno pod względem wykształcenia, jak i potencjału osobistego. Właściwości psychologiczne, wewnętrzne zasoby, kompetencje społeczne, a zwłaszcza predyspozycje do określonych zachowań autoprezentacyjnych menedżerów będą się różnić i w wielu przypadkach mogą okazać się dalekie od modelowego stylu funkcjonowania lidera w organizacji. Jak jest specyfika funkcjonowania menedżerów w zakresie zdolności do autoprezentacji?
Anna Kołodziej
Autorka jest psychologiem, doktorantką na Wydziale Pedagogiki i Psychologii. Interesuje się psychologią pracy i organizacji (zwłaszcza zagadnieniem autoprezentacji) oraz problematyką bliskich związków interpersonalnych.
Kontakt:
annakolko@o2.pl
Problematyka kompetencji, jakimi powinny charakteryzować się osoby zajmujące kierownicze stanowiska, jest tematem często poruszanym przez psychologów pracy, ekonomistów, specjalistów do spraw zarządzania. Rzadziej pisze się o konieczności kreowania przez menedżerów odpowiedniego do pełnionej funkcji wizerunku autoprezentacyjnego. Dociekania naukowe i empiryczne w tym obszarze z jednej strony pozwalają poznać specyfikę funkcjonowania zawodowego i interpersonalnego menedżerów, z drugiej - przyczyniają się do zwiększenia efektywności zarządzania.
