Kto w firmie jest odpowiedzialny za zarządzanie projektami
Projekt na miarę zarządu
Projekty są dzisiaj codziennym zjawiskiem funkcjonowania każdej organizacji. Sprawiają jednak dużo kłopotów, wiele z nich kończy się niepowodzeniem lub nie realizuje wszystkich postawionych przed nimi celów. Projekty wymagają innego zarządzania niż rutynowa działalność operacyjna i to zarząd odpowiada za ustanowienie organizacji i schematów dla wszystkich projektów, które pozwolą na skuteczne ich realizowanie.
Krzysztof Małus
Autor jest wiceprezesem OMEC Sp. z o.o. i trenerem wiodącym. Jest ekspertem w dziedzinie zarządzania projektami, akredytowanym trenerem PRINCE2®, certyfikowanym menedżerem projektu (PMP®, PRINCE2® Practitioner) i menedżerem programu (MSP® Advanced Practitioner).
Kontakt:
krzysztof.malus@omec.pl
Gdy zadaję pytanie "Kto jest odpowiedzialny za metodyczne i efektywne wykonywanie projektów i programów w firmie?" swoim słuchaczom na szkoleniach z zarządzania projektami w Wielkiej Brytanii, to grupa jest nim na ogół bardzo zdziwiona. W końcu ktoś odpowiada: "Jak to kto? Chief Executive Officer". Gdy to samo pytanie kieruję do swoich polskich studentów, to odpowiedzi są często bardzo zaskakujące: "Kierownik projektu, dyrektor informatyki, wszyscy dyrektorzy pionów, wszyscy pracownicy".
