Dział HR źródłem tworzenia standardów menedżerskich w firmie
Wspierający personalni
Młodzi i niedoświadczeni szefowie stający na czele zespołów często mają niewielkie umiejętności praktycznego kierowania ludźmi. Mają też kłopoty z przekazywaniem trudnych decyzji, egzekwowaniem poleceń, z motywowaniem podwładnych poprzez spójny system kar i nagród, z budowaniem właściwego dystansu menedżerskiego pomiędzy sobą a zespołem, z uczeniem ludzi samodzielności i odpowiedzialności. W takich sytuacjach z pomocą powinien przyjść dział HR.
Magdalena Dąbrowska
Autorka jest trenerem, konsultantem, certyfikowanym terapeutą (CBT), wykładowcą akademickim, a także partnerem zarządzającym (współwłaścicielem) Target Consulting Center (Szkolenia i Doradztwo).
Kontakt:
mdabrowska@target-consulting.pl
Dzisiejsze działy HR ściśle współpracują z kierownikami, którzy będąc bliżej podwładnych, szybciej zauważają zmiany zachodzące u źródła. Menedżerowie dostrzegają wpływ strategicznych decyzji biznesowych na świadomość realizacji celów, kulturę i sposób pracy oraz poziom osiągnięcia zawodowej satysfakcji podwładnych.
