Employer branding jako szansa dla firm
Prześwietlony wizerunek
W warunkach ciągłych zmian na rynku, jak też istnienia coraz większej konkurencji, rosną potrzeby i oczekiwania zarówno pracodawców, jak i pracobiorców. Powodują one, że kompleksowe badania satysfakcji z wykonywanej pracy stanowią jedno z kluczowych działań w większości organizacji. Coraz więcej firm zaczyna liczyć się z opiniami pracowników oraz doceniać wagę swojego wizerunku.
Beata Surmacz
Autorka jest uczestniczką seminarium doktorskiego w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Kontakt:
beata.surmacz@wp.pl
Anna Bociąga
Autorka jest uczestniczką seminarium doktorskiego w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Kontakt:
anna.bociaga@gmail.com
Employer branding to działanie polegające na budowaniu wizerunku organizacji jako optymalnego miejsca pracy dla obecnych i potencjalnych pracowników. Jego narzędzia wpływają na sukces już podczas etapu rekrutacji i selekcji. Dzięki temu zabiegowi firma będąca "pracodawcą z wyboru" jest w stanie skutecznie konkurować o utalentowanych pracowników, którzy coraz częściej biorą pod uwagę możliwości i szanse dla rozwoju swojej kariery. Kandydaci, słysząc, że dana organizacja jest dobrym bądź wspaniałym pracodawcą, aplikują do niej, dzięki czemu pracodawcy mogą dobrać jak najlepszą kadrę i zwiększyć szanse sukcesu firmy.
