Program praktyk letnich jako szansa poznania kandydatów na pracowników w Mars Polska - studium przypadku
Staż na lato - szansą na lata
W bardzo wielu firmach programy stażowe traktuje się jak proces wymagający wielkiego zaangażowania czasu i środków, a przynoszący niewielkie korzyści dla organizacji. Wiele staży polega na kserowaniu dokumentów, parzeniu kawy i przekładaniu papierów. Praktykant nie uczy się niczego z wyjątkiem walczenia z nudą. Zupełnie inaczej jest w Mars Polska - Program Praktyk Letnich jest tu strategicznym projektem rekrutacyjnym. Stażystów traktuje się na równi ze współpracownikami, daje się im samodzielne stanowiska i realnie korzysta z ich pomysłów i zaangażowania. Ponadto młodzi ludzie sprawdzeni podczas praktyk mają możliwość zatrudnienia na stałe w firmie.
Paweł Berłowski
Autor jest współpracownikiem "Personelu i Zarządzania".
KONTAKT:
pawel.berlowski@interia.pl
Mars Polska Sp. z o.o. jest spółką wchodzącą w skład globalnego koncernu Mars Incorporated. Produkuje i sprzedaje powszechnie znane i cenione produkty markowe, takie jak Snickers, Mars, M&M’s, Twix, Uncle Ben’s, Pedigree i Whiskas. W Polsce zatrudnia prawie 1,4 tys. osób, a roczne obroty wynoszą 1,4 mld złotych. Cztery nowoczesne kompleksy fabryczne Mars w naszym kraju znajdują się pod Sochaczewem - to dwie fabryki jedzenia dla zwierząt, fabryka mleka dla kotów oraz fabryka wyrobów czekoladowych.
