Wykorzystanie potencjału, jaki drzemie w kompetencjach społecznych menedżera
Kierownik 2.0
Sprawne zarządzanie ludźmi wymaga od menedżera ponadprzeciętnych kompetencji społecznych, zwanych często miękkimi umiejętnościami. Niestety, narosło wokół nich wiele mitów i nieporozumień, które utrudniają menedżerom wykorzystanie ich potencjału w pełni. W jaki sposób odblokować potencjał drzemiący w kompetencjach społecznych, takich jak przywództwo, motywowanie czy delegowanie?
Przywództwo, motywowanie oraz delegowanie to przykłady kompetencji społecznych, których można się nauczyć i które należy doskonalić, jak wszystkie inne kompetencje zawodowe. Wymaga to docenienia wagi tego typu kompetencji oraz zaangażowania się w odpowiedni trening. Na szczęście na każdy z narosłych wokół nich mitów i fałszywych stereotypów istnieje remedium. Zastosowane w porę otwiera przed menedżerem szansę na osiągnięcie statusu kierownika 2.0, czyli kierownika z ponadprzeciętnymi kompetencjami społecznymi.
Mit numer 1
W pracy istotne znaczenie mają konkretne kwalifikacje. Miękkie kompetencje to kwiatek do kożucha.
