Dlaczego szefowie nie próbują poznać potrzeb swoich podwładnych, aby ich lepiej motywować?
Mój szef do znudzenia powtarza nam, jego podwładnym, że mamy zawsze szukać potrzeb naszych klientów, bo tylko wtedy będziemy w stanie ich dobrze obsługiwać. Zgadzam się z tym, a jednocześnie mam do niego żal, że wcale go nie interesują nasze potrzeby. Gdyby znał niektóre z nich, pracowałoby się nam lepiej.
PROBLEM
ROZWIĄZANIE
Opisywana sytuacja pokazuje dosyć częsty błąd menedżerów. Tak bardzo skupiają się oni na klientach firmy, że cały swój wysiłek kierują w ich stronę. Zapominają o swoich podwładnych, którzy są ich klientami wewnętrznymi, lub nie mają dla nich czasu. Gdyby część swoich działań poświęcili dla nich, stworzyliby zespół zmotywowanych pracowników lepiej i skuteczniej dbających o klientów zewnętrznych. Zyskaliby wszyscy - klienci, podwładni i menedżerowie.
