Co udało się osiągnąć?
Employer branding na "Dachu Europy"
Przykłady projektów zrealizowanych w pracowniczym kolosie, jakim jest Spółka PKP CARGO, przekonują, że skuteczny employer branding opiera się na sprawnych systemach rozwojowych i szkoleniowych. Potwierdzają też, że wizerunek dobrego pracodawcy tworzony jest dzięki regularnej komunikacji oraz nietuzinkowym projektom motywacyjnym dla pracowników, takim jak na przykład... ekspedycja na Mont Blanc.
PKP CARGO jest obecne także za granicą. Spółka na podstawie uzyskanych certyfikatów wykonuje samodzielne przewozy kolejowe w Niemczech, Czechach, Austrii i na Słowacji, a wkrótce podejmie je także w Belgii.
Celem spółki na kolejne lata jest umocnienie pozycji rynkowej w kraju, rozwinięcie obecności na rynkach zagranicznych oraz zbudowanie kompleksowej oferty logistycznej dla klientów.
Dążąc do tworzenia trwałych i pozytywnych relacji ze wszystkimi interesariuszami, od roku 2008 spółka wdraża ideę biznesu społecznie odpowiedzialnego (CSR). W ostatnich latach PKP CARGO skupia się również na wizerunku wewnętrznym spółki, czyli employer brandingu wśród pracowników. Spółka wypracowała w tym zakresie kilka bardzo interesujących propozycji.
Partnerstwo działu HR
- Jeśli podstawowe zadania pionu HR, czyli implementowanie dostosowanych do potrzeb firmy systemów rozwojowych, motywacyjnych i szkoleniowych oraz systemów ocen pracowniczych, nie są wypełniane, nie uzyskamy dobrego wizerunku samego pionu HR ani tym bardziej całej firmy jako pracodawcy - stwierdza Roman Drążkowski, menedżer z Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi w PKP CARGO.
