Aktywności firm w mediach społecznościowych - opis praktyk
Wykreowani w sieci
Nowoczesne technologie z impetem wkraczają do każdej dziedziny życia i branży, jednak podejmując działania skierowane do młodych ludzi, trzeba być z nimi szczególnie za pan brat. Aktywności firm w mediach społecznościowych mają bowiem ogromny wpływ na to, jak jest postrzegany pracodawca. Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji.
Z badania Megapanel PBI przeprowadzonego w 2012 roku wynika, że 99 proc. polskich internautów średnio półtorej godziny dziennie przeznacza na aktywności w serwisach społecznościowych. Dotyczy to przede wszystkim młodych ludzi - przyzwyczajonych do bycia cały czas na bieżąco, wyrażania swojej opinii, dzielenia się doświadczeniami i poglądami z innymi. Firmy widzą w tym szansę na promocję działań skierowanych do przedstawicieli pokolenia Y, którzy wiedzę o świecie w dużej mierze czerpią właśnie z mediów społecznościowych, będących idealnym narzędziem do przekazywania informacji, zarówno na temat własnej działalności, współpracy z sektorem edukacji, jak i wiedzy o branży.
- Mając świadomość tego, jak funkcjonuje pokolenie Y, a także korzystając z rozwiązań i możliwości, jakie daje internet, staramy się wychodzić naprzeciw młodym ludziom, pokazując im poprzez media społecznościowe firmę od środka oraz realia pracy w branży gier komputerowych - komentuje Natalia Selinger, menedżer ds. HR w firmie Techland. - Takie działania pozwalają osobom zainteresowanym rozpoczęciem kariery w naszej firmie na zadawanie pytań, zorientowanie się, jak działamy i jak wygląda specyfika pracy w naszej organizacji, a zatem, ogólnie ujmując, zmniejszają dystans między firmą a potencjalnymi pracownikami - dodaje Natalia Selinger.
