Jak zarządzać zespołami rozproszonymi? (2)
Członkowie zespołu rozproszonego pracują w różnych miejscach, lecz wspólnie realizują cele i zadania, a do komunikowania się wykorzystują nowoczesne technologie. Jak efektywnie zarządzać takim zespołem? Przyjrzymy się przykładowi Działu HR i Administracji w Transition Technologies SA.
W Transition Technologies SA zespół rozproszony w Dziale HR i Administracji funkcjonuje od siedmiu lat i stale się rozwija. Strategia oraz charakter firmy, specjalizującej się w nowoczesnych rozwiązaniach IT, sprzyjają funkcjonowaniu zespołów rozproszonych. Zespół HR i Administracji składa się z 21 osób, które zlokalizowane są w sześciu miastach na terenie całego kraju, w poszczególnych biurach oddziałów firmy. Rozproszony zespół administracji tworzą członkowie pionu HR, sekretariatów oraz wsparcia technicznego. Pracownicy działu współpracują, realizując cele oraz projekty określone przez dyrektora HR oraz dyrektorów konkretnych działów. Poza wspólnie realizowanymi zadaniami pracownicy wypełniają też obowiązki wynikające z odrębnych wymagań danego oddziału.
Podstawy skuteczności
Zarządzanie zespołem rozproszonym różni się od tego tradycyjnego, chociażby ze względu na odległość członków zespołu. Jego efektywność wynika przede wszystkim z odpowiedniego planowania zadań, wyznaczania precyzyjnych celów oraz regularnego kontaktu z zespołem w celu monitorowania postępów realizowanych zadań.
