CSR po polsku - czy działamy wspólnie?
Podobnie, jak w przypadku zarządzania jakością, wydatki i zaangażowanie w CSR należy traktować jako inwestycję i źródło innowacji przedsiębiorstwa, a nie jako jego koszt. Czy firmy rzeczywiście tak do tego podchodzą? Okazuje się, że społeczną odpowiedzialność biznesu w firmach odbiera się bardzo różnie. Najczęściej organizacje realizują działania CSR-owe we własnym zakresie, jakby w obawie przed tym, "co inni powiedzą".
Badanie "Audyt CSR polskich przedsiębiorstw" przeprowadziła pod koniec 2014 roku firma badawczo-marketingowa Fast Solutions na zlecenie agencji JBcomm. Badanie objęło 300 firm: 100 z sektora MSP i 200 z sektora dużych przedsiębiorstw*.
Już z odpowiedzi na pierwsze pytanie wynikało, że kwestia pojmowania społecznej odpowiedzialności biznesu nie musi być w Polsce tak oczywista, jak mogłoby się wydawać.
