Audyt systemu oceny okresowej pracowników
Pierwsza połowa roku to czas podsumowania wyników zarówno organizacji, jak i efektywności i kompetencji pracowników. Druga połowa roku może być zatem świetną okazją do oceny... systemu oceny okresowej. To dobry moment na weryfikację narzędzia, którego używamy, oraz wprowadzenie w nim ewentualnych korekt. Audyt pozwala nie tylko ocenić system, lecz także udoskonalać go w taki sposób, aby lepiej służył celom organizacji.
Najlepszym czasem na przeprowadzenie audytu systemu jest zakończona właśnie edycja oceny. Menedżerowie i pracownicy mogą odnieść się do ostatnich doświadczeń i podzielić aktualnymi spostrzeżeniami i opiniami.
Długość funkcjonowania systemu
Niezależnie od tego, jak długo działa już w organizacji system, warto ocenić jego funkcjonowanie:
● nowe narzędzie dobrze zweryfikować pod kątem tego, jak użytkownicy radzą sobie z jego wykorzystywaniem, np. czy potrafią korzystać z arkusza ocen, w jaki sposób formułują cele, jak oceniają kompetencje, np. czy nie mają tendencji do ocen skrajnych, czy zapewniona została optymalna komunikacja nowego systemu,
