Opis praktyk
Strategie wizerunkowe w praktyce
PGNiG TERMIKA działania employer brandingowe wywodzi wprost ze strategii firmy; kieruje je do uczniów szkół średnich, studentów i profesjonalistów. LG Display poszerzył w poprzednim roku akademickim współpracę z uczelniami, rozwijając program ambasadorski. Dziś firma w kontaktach z organizacjami na uczelniach radzi już sobie samodzielnie, bez ambasadorów. Dla Krajowego Rejestru Długów wyzwaniem było wypromowanie firmy jako pracodawcy dla informatyków, którzy stanowią bardzo ważną grupę zawodową w firmie.
PGNiG TERMIKA najwcześniej z opisanych dalej firm stanęła przed koniecznością podjęcia aktywnych działań wzmacniających wizerunek pracodawcy. W branży energetycznej, w jakiej działa, ujawniło się bowiem zjawisko luki pokoleniowej, a wraz z nim pojawiła się konieczność pozyskania nowych pracowników w miejsce mających wkrótce odejść na emerytury. To wszystko sprawiło, że firma poświęciła bardzo dużo uwagi, przeprowadziła wiele wnikliwych analiz, aby wypracować koncepcje zapewnienia sobie kompetentnych pracowników dziś i na przyszłość. Na przykład analizy demograficzne, pozwalające przewidzieć, że do 2020 roku z firmy odejdzie na emerytury prawie połowa załogi produkcyjnej, przeprowadzono już w 2008 roku. Rok później pojawił się program edukacyjny wspierający naukę zawodu, a realizowany w dwóch średnich szkołach technicznych.
W poszukiwaniu pracowników
