Technologie informatyczne - nowy partner HR-owca
Zarządzanie pracownikami ma już nie tylko ludzki, lecz także technologiczny wymiar. Systemy wspierające procesy HRM zajmują w firmach coraz więcej miejsca. Pozwalają bowiem optymalizować zadania, oszczędzać czas i działać efektywnie. Nie oznacza to jednak, że czynnik ludzki przestaje być ważny. Wręcz odwrotnie. Wdrożenie i zarządzanie zmianą technologiczną wymaga dobrej organizacji, komunikacji i otwartości na naukę.
Dynamiczny rozwój technologii zmienia biznesową rzeczywistość, nadaje procesom HR-owym nowy kształt i wyraźnie odciska piętno na przedsiębiorstwach - zarówno na korporacjach, jak i małych oraz średnich firmach. Korzystanie z systemów informatycznych staje się nie tylko naturalną czynnością i elementem pracy różnych działów. To również wyraz nowoczesności, otwartości na zmiany, zainteresowania innowacją i budowania konkurencyjności.
Inwestycja w oprogramowanie
Różne oprogramowania ułatwiają i usprawniają procesy biznesowe i funkcje HR-owe. Są narzędziem, po które pracodawcy sięgają nie tylko w obliczu rekrutacji i selekcji kandydatów do pracy. Za ich pomocą realizują codzienne zadania z zakresu twardego i miękkiego HR. Wsparcie informatyczne zyskują m.in. księgowość i funkcje kadrowe, np. obsługa transakcji finansowych, naliczanie wynagrodzeń, akceptowanie urlopów i delegacji, składanie wniosków, tworzenie raportów płacowych itd. Organizacja szkoleń dla pracowników i planowanie ich rozwoju, zarządzanie kompetencjami, przeprowadzanie oceny okresowej, gromadzenie danych o pracownikach, tworzenie raportów, zarządzanie przez cele i realizacja strategii biznesowej, oraz komunikacja z pracownikami i praca zespołowa. Wszystkie te aspekty również mogą mieć wymiar nie tylko ludzki, lecz także technologiczny.
