CSR dla kilku pokoleń
Społeczna odpowiedzialność biznesu nadal bywa kojarzona z dobroczynnością. Tymczasem najlepsze praktyki - takie jak np. w firmach Allianz Polska, Marks & Spencer Poland i Nestlé Polska - pokazują, że strategiczne programy CSR dostarczają korzyści interesariuszom zewnętrznym, jak też samym firmom.
Wodpowiedzi na trudną sytuację na rynku pracy, Nestlé jako jedna z największych światowych firm, korzystając ze swoich zasobów i możliwości, od lat działa aktywnie na rzecz tworzenia przyjaznego środowiska pracy.
Nestlé pomaga młodym
Zarząd firmy priorytetowo traktuje wsparcie ludzi młodych we wchodzeniu na rynek pracy. To jeden z kluczowych obszarów społecznej odpowiedzialności Nestlé we wszystkich regionach, w których firma działa. Bezrobocie, szczególnie wśród młodzieży, jest poważnym globalnym problemem ekonomicznym i społecznym. Rozwiązać go może jedynie międzysektorowa współpraca władz i instytucji publicznych wraz z pracodawcami i środowiskiem akademickim.
- Jako pracodawca czujemy się zobowiązani do tego, by stworzyć znaczącej liczbie osób do 30. roku życia warunki do nauki i rozwoju w naszej firmie. Dlatego w listopadzie 2014 r. ogłosiliśmy Inicjatywę Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych - Nestlé needs YOUth - wyjaśnia Mariola Raudo, kierownik ds. rekrutacji i HR biznes partner Nestlé Polska SA.
Program zakłada stworzenie możliwości zatrudnienia przez Nestlé do końca 2016 roku 20 tys. Europejczyków do 30. roku życia. Połowa z nich otrzyma propozycję pracy, natomiast druga połowa - oferty praktyk i staży. W Polsce pierwotnie zakładano zaoferowanie zatrudnienia i praktyk zawodowych prawie 800 osobom.
