Zarządzanie wynikami u globalnych pracodawców
"Tradycyjny system półrocznych lub rocznych ocen nie pasuje już do wymagań świata biznesu" - donosi nowy raport Top Employers Institute poświęcony zarządzaniu wynikami. Badane przez Instytut firmy na całym świecie przestawiają się na ciągły dialog i doskonalenie, nie rezygnując przy tym z mierzenia osiągnięć poszczególnych pracowników, ale - co ważne - w kontekście pracy całego zespołu.
Opublikowany w październiku raport wskazuje cztery kluczowe trendy widoczne w polityce HRM. Badanie, w którym wzięło udział 600 Top Employers z 99 krajów, skupia się na wielkich globalnych pracodawcach - każda z przebadanych firm zatrudnia ponad 3 tys. pracowników. Jak zauważają badacze Top Employers Institute, wyniki badania świadczą o dokonującej się zmianie postrzegania wyników - na znaczeniu traci coroczna ocena postępu i wyników, a coraz istotniejszy jest rozwój i proces nabywania nowych umiejętności. 25 proc. Top Employers ma również nadzieję, że zarządzanie wynikami pozwoli im zwiększyć zaangażowanie pracowników. Raport TEI sugeruje, że odejście od sztywnego systemu ocen i docenianie poszczególnych jednostek pomoże osiągnąć ten cel.
Kultura promująca uzyskiwanie wysokich wyników
