Rekrutacja liderów zespołów w fabryce IKEA Industry Lubawa
Od listopada 2014 do sierpnia 2015 roku w zakładzie IKEA Industry w Lubawie wprowadzono nową rolę: lidera zespołu. Osoby, którym została ona powierzona, przejęły część zadań mistrzów wydziałów produkcyjnych, którym podlegają w strukturze, część zadań brygadzistów, których funkcja została zlikwidowana, a przede wszystkim zaczęły realizować zadania związane z usprawnianiem procesu produkcyjnego, poprawą bezpieczeństwa pracy oraz jakości elementów na wszystkich etapach produkcji. Wszystkie stanowiska liderów zostały obsadzone w drodze rekrutacji wewnętrznej.
Prześledźmy, jak przebiegał cały proces. Przyjrzyjmy się sytuacjom, które były wyzwaniami, i temu, jak sobie z nimi poradzono.
Nadchodzą liderzy

Agnieszka Miśkowicz
Menedżer HR w IKEA Industry oddział w Lubawie
- Wprowadzanie małych zespołów, które efektywnie wdrażają wśród pracowników produkcji kulturę ciągłego doskonalenia (lean management) oraz kulturę bezpieczeństwa jest trendem globalnym. Także IKEA Industry wprowadza tę innowację w swoich fabrykach na całym świecie. W zakładzie w Lubawie pracuje około 1,5 tys. pracowników. Produkcją zarządzają mistrzowie, którym podlegały nawet 60-osobowe zespoły pracowników. W tej sytuacji osobisty kontakt z każdym pracownikiem i przekazanie informacji zwrotnej na temat pracy było bardzo utrudnione, a czasami wręcz niemożliwe. Wprowadzenie liderów miało więc na celu również zapewnienie dobrej komunikacji pracowników z przełożonymi i wpływanie w ten sposób na ich zaangażowanie. Należy pamiętać też, że mniejsze zespoły oznaczają szybsze wdrażanie standardów pracy, lepszą współpracę, a więc docelowo również - wyższą efektywność produkcji - opowiada Agnieszka Miśkowicz, menedżer HR w IKEA Industry oddział w Lubawie.
