Środowisko, które wspiera
Wellbeing w Alior Banku nie jest nowym tematem – już w poprzedniej strategii rozwoju firmy pojawił się jako jeden z kluczowych filarów budowania atrakcyjnego miejsca pracy. Wraz z nasiloną presją zmian – pandemia, transformacja technologiczna, hybrydowy sposób pracy – stało się jasne, że dobrostan pracowników to znacznie szersze pojęcie – obejmujące zarówno zdrowie fizyczne i emocjonalne, jak i relacje w zespołach, poczucie sensu oraz efektywności w miejscu pracy.


Ewa Walenda
Redaktor naczelna „Personelu i Zarządzania”
Alior Bank
został założony w 2008 r., obsługuje klientów indywidualnych i biznesowych. Ma 486 oddziałów własnych i placówek partnerskich, zatrudnia ponad 6 tys. pracowników. Jako pierwszy bank w Polsce uruchomił proces wideoweryfikacji przy zakładaniu rachunków osobistych oraz internetowy proces kredytowy - nowatorskie rozwiązanie na świecie, które umożliwiało uzyskanie kredytu całkowicie online.
Dobrostan stał się jednym z filarów kultury organizacyjnej Alior Banku, w której kluczowe jest nie tylko to, co organizacja oferuje pracownikom, ale w jaki sposób tworzy środowisko, które sprzyja dobremu samopoczuciu. - Chociaż nowa strategia weszła w życie w tym roku, koncepcja wellbeingu funkcjonuje w banku od kilku lat, obejmując poprzednią strategię. Nie trzeba było o to walczyć - to było naturalne przedłużenie tego, jak rozumiemy odpowiedzialność wobec pracowników. Chcieliśmy, aby wellbeing nie był projektem działu HR, ale naturalnym elementem sposobu, w jaki pracujemy, komunikujemy się i zarządzamy - mówi Katarzyna Reduta, dyrektor Departamentu Rozwoju i Kultury Organizacyjnej w Alior Banku.
Ten sposób myślenia został przełożony na konkretną strukturę działań. Strategia wellbeingowa w
