U nas nikt nie jest wykluczony
W sieci Biedronka różnorodność ma wiele wymiarów. Cztery pokolenia pracowników, 43 narodowości i ponad 2 tys. osób z orzeczeniem o niepełnosprawności to dane, które przykuwają uwagę. Włączenie osób z niepełnosprawnościami w struktury organizacyjne to nie jednorazowa inicjatywa, lecz przemyślana strategia. Jakie są założenia i metody działania firmy, która skutecznie zarządza zróżnicowanym zespołem i pokazuje, że równość szans może być codzienną praktyką, nie tylko hasłem.


Halina Guryn
Dziennikarka specjalizująca się w tematyce zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania personelem. Współpracuje z licznymi mediami prasowymi, elektronicznymi oraz wydawnictwami książkowymi. Od 1999 r. jest związana z miesięcznikiem „Personel i Zarządzanie”.

Biedronka
sieć sklepów należąca do Jerónimo Martins Polska. Jest obecna na polskim rynku od 29 lat, zatrudnia prawie 85 tys. pracowników i jest największym pracodawcą w Polsce. Posiada sklepy zlokalizowane w ponad 1300 miejscowościach.
Jako sygnatariusz Karty Różnorodności Biedronka od lat rozwija środowisko pracy otwarte i dostępne dla wszystkich. W czerwcu 2025 r. zatrudniała ponad 2 tys. osób z orzeczeniem o niepełnosprawności, z czego przeszło 1,2 tys. pracuje na stanowiskach asystentów kas samoobsługowych. Liczby te stale rosną wraz z kolejnymi rekrutacjami.
Otwarte środowisko pracy
Firma aktywnie wspiera również osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, oferując im realne możliwości zatrudnienia i rozwoju zawodowego. To element konsekwentnie realizowanej polityki włączającej, opartej na szacunku, równości i dostępności. - Podtrzymujemy deklarację wobec naszych pracowników, kandydatów i klientów, którą złożyliśmy, podpisując Kartę Różnorodności. Nasze działania na rzecz tworzenia równych szans na rynku pracy sprawdzają się, bo od początku postawiliśmy na indywidualne podejście do potrzeb. Przy skali działania sieci Biedronka jest to dużym wyzwaniem, które z sukcesem podejmujemy, decydując się również na zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami. Są one nie tylko wsparciem dla klientów sklepów Biedronka, ale także niezwykle ważną częścią sklepowych załóg, wnosząc do nich osobistą perspektywę i doświadczenie. Uważamy, że każdy z przedstawicieli naszego zespołu jest inny i każdy wnosi do pracy coś wyjątkowego - mówi , starszy menedżer ds. operacyjnego HR, odpowiedzialny za projekt aktywizacji osób z niepełnosprawnościami w sieci Biedronka.
