Czym jest i jakie korzyści daje w biznesie mindfulness?

Julia E. Wahl
Psycholog, trener podejścia uważności oraz współczucia, założycielka The Mind Institute
Termin mindfulness (uważność) odnosi się zarówno do praktyki, jak i podejścia, które polega na byciu całkowicie obecnym wobec doświadczenia płynącego zarówno z zewnątrz (np. inni ludzie, miejsca), jak z wewnątrz (własne myśli, uczucia, doznania cielesne) w każdej chwili. Mindfulness pozwala rozwijać świadomość naszego ciała, rozpoznawania treści pojawiających się w świadomości (myśli, emocji, przekonań) oraz zauważania tego, co dzieje się wokół nas. Jest to ćwiczenie umysłu. Tak samo, jak ćwiczymy swoje mięśnie, tak też potrzebujemy ćwiczyć swój umysł. Uczymy się też zauważać sygnały pojawiające się w ciele. Przekłada się to tym samym na nasze życie. Poprzez praktykę uważności możemy poczuć związek ze wszystkim, nie musimy się od niczego odcinać, walczyć z tym, co wydaje nam się trudne, nieprzyjemne, niepokojące, zagrażające (np. odsuwając odpisanie na kolejne trudne e-maile). Nie musimy być jedynie więźniem przeszłości lub przyszłości. Możemy być bardziej obecni.
