Szkolenia kluczem do rozwoju talentów oraz firmy
Handlowiec, który zawsze wygrywa
Szkolenia sprzedażowe są niezbędne w każdej firmie. Sprzedaż jest unikalną umiejętnością, która dynamicznie się zmienia. Zespół musi nadążyć za klientami, którzy wysoko stawiają poprzeczkę. Jednak często programy szkoleń wewnętrznych są standardowe i traktowane jak zło konieczne. Zespół pozostawiony sam sobie, bez wsparcia w postaci dobrych szkoleń, nie uzyska pożądanych wyników. Czego zatem potrzebuje nowoczesny sprzedawca?
Był taki czas, że wystarczyło wręczyć handlowcom katalog produktów i listę potencjalnych klientów, by liczyć na płynące spokojnym nurtem przychody. Można było zignorować konieczność rozwijania umiejętności komunikacyjnych czy wykonywania cold calls. Jednak teraz klienci są dużo mniej podatni na sprzedaż niż dawniej. Nie lubią reklam, nachalnych perswazji i zakłócania czasu wolnego. Gdy dostają telefon o siódmej wieczorem z nieznanego numeru, odbierają go już z założeniem odrzucenia oferty, niezależnie od tego, jak byłaby dobra.
Nie tylko bardziej wymagający klienci zmuszają do rozwoju umiejętności sprzedażowych. Przede wszystkim dynamicznie dokonujące się zmiany w produktach, rozwój sprzedaży online i wykorzystywanie na dużą skalę mediów społecznościowych. Sprzedawcy muszą usprawniać swoje zdolności organizacyjne oraz na bieżąco aktualizować wiedzę z podstawowych zagadnień prawnych czy nowych technologii. Warto to uwzględnić przy planowaniu programu szkoleń.
