Piłka w grze

W marcu 2018 r. Leroy Merlin wystartował z kampanią employer brandingową pod hasłem „Dołącz do najlepszego zespołu”. To pierwsza w Polsce kampania wizerunkowa, która zachęcała kandydatów do aplikowania poprzez zastosowanie real time marketingu, czyli nawiązanie do aktualnych wydarzeń. A wydarzenia były niecodzienne – polska drużyna brała udział w mistrzostwach świata w piłce nożnej, które odbywały się w Rosji.
Na początku 2018 r. bezrobocie w Polsce spada do poziomu 6,8 proc. Kandydaci nie mają problemu ze znalezieniem nowej pracy, więc w firmach nasila się rotacja. Coraz trudniej jest pozyskać i utrzymać pracowników. Tymczasem najwięksi gracze branży retail dynamicznie rozwijają swoje sieci sprzedaży. Pozyskanie obsady do nowych sklepów i restauracji szybkiej obsługi wymaga inwestycji w kampanie employer brandingowe. Liderzy rynku – Lidl, McDonalds, Ikea, Leroy Merlin – niemal równocześnie startują z wielokanałowymi działaniami promocyjnymi.
Jak pokonać przeciwnika, czyli strategia na Mundial
Gwarantem sukcesu kampanii employer brandingowej jest dobra znajomość grupy docelowej, właściwie dobrane kanały komunikacji
