Wola porozumienia
Mediacje w organizacji jako narzędzie pracy działu HR
Konflikty są naturalnym zjawiskiem w organizacji, ponieważ mogą pojawić się zawsze tam, gdzie ludzie wchodzą w sytuację wzajemnej zależności. Występować mogą między pojedynczymi osobami, zespołami czy między pracownikiem a zespołem oraz na różnych poziomach struktury organizacyjnej. Wiadomo również, że co najmniej kilka godzin w tygodniu poświęcamy na rozwiązywanie konfliktów. Skoro więc konflikt jest zjawiskiem powszechnym, warto podjąć dyskusję na temat różnych systemowych rozwiązań, które usprawnią rozwiązywanie konfliktów w firmie i tym samym będą promować kulturę konstruktywnego radzenia sobie z trudnościami.

W proces rozwiązywania konfliktów warto również angażować pracowników, aby aktywnie w nim uczestniczyli – to z jednej strony szansa na rozwój ich kompetencji, a z drugiej – na pozytywny wpływ na atmosferę w miejscu pracy.
Dlaczego mediacje w organizacji mają sens?
Bardzo często w firmach ujawnia się potrzeba budowania dobrych, opartych na współpracy relacji między pracownikami. Gdyby prześledzić choćby liczbę zapytań o szkolenia, jakie wysyłają działy HR do różnych firm szkoleniowych, to wiele z nich dotyczy tej właśnie tematyki. Pojawia się jednak pytanie, czy zrealizowanie dla danego zespołu takiego szkolenia – nawet na bardzo wysokim poziomie – da nam pewność wdrożenia i stosowania określonych standardów współpracy, zasad komunikacji czy metod postępowania z konfliktami przez pracowników?
Często może zabraknąć pewnego „systemu”, który będzie wspierał wdrażanie tych standardów
