Wartość personelu
Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie jesteśmy w stanie zarządzać czymś, czego nie potrafimy zmierzyć. Oznacza to, że bez precyzyjnego pomiaru efektywności pracowników, zespołów i całych jednostek organizacyjnych nie ma możliwości podjęcia systemowych działań ukierunkowanych na podnoszenie tej efektywności. I właśnie tu otwiera się obszar rozważań związanych z kluczowymi wskaźnikami efektywności - KPI (ang. Key Performance Indicators), który staje się, zwłaszcza w obecnych czasach, jednym z najważniejszych wyzwań - także dla zespołów HR.

W zarządzaniu zorientowanym na rezultaty wychodzimy z założenia, że zasadniczym sensem istnienia praktycznie każdej organizacji jest skuteczna realizacja założonych przez nią celów. Kluczową rolę w osiąganiu tych celów odgrywają pracownicy mający różne funkcje. Im bardziej są oni efektywni, tym większe prawdopodobieństwo, że organizacja będzie sprawnie realizowała swoje cele. Oznacza to także, że praktycznie każdy pracownik powinien przyczyniać się od realizacji celów organizacyjnych na właściwym sobie poziomie - poprzez realizację sobie przypisanych celów. Te indywidualne cele odnoszą się wprost do wskaźników efektywności, które możemy i powinniśmy przypisać każdej roli w organizacji. Inaczej mówiąc,
