Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2019-11-14

Sprzedaż przez internet

Niezbędnym elementem prowadzenia działalności gospodarczej jest posiadanie elementu charakterystycznego, dzięki któremu klient będzie mógł odróżnić towary i usługi danego przedsiębiorcy od oferty konkurencji, a przedsiębiorca będzie mógł wokół tego elementu prowadzić działania marketingowe. W działalności prowadzonej online tymi elementami charakterystycznymi są przede wszystkim domena oraz oznaczenie, którym posługuje się przedsiębiorca. Są to również elementy, które często nowo zakładane firmy pozyskują w pierwszej kolejności, jeszcze przed faktycznym rozpoczęciem działalności.

Wstęp

Kiedy w 1972 r. studenci z Laboratorium Sztucznej Inteligencji na Uniwersytecie Stanforda skomunikowali się za pomocą systemu Arpanet z kolegami z Instytutu Technologii w Massachusetts, aby umówić dokonanie transakcji sprzedaży, nie zdawali sobie sprawy, że przejdą do annałów historii nowego rodzaju handlu, który z czasem będzie coraz bardziej powszechny i wygodniejszy.

Pierwsza transakcja dotyczyła ustalenia przedmiotu i ceny oraz umówienia miejsca, w którym dokonano wydania towaru w zamian za gotówkę. Nie była to zatem transakcja w całości przeprowadzona na odległość. Co więcej, dotyczyła obrotu porcją marihuany, a zatem stanowiła czyn zabroniony i mało spektakularny przykład tego, co należy sumiennie rozwijać. Dlatego początki powszechnego handlu elektronicznego z wykorzystaniem płatności elektronicznych i operatorów pocztowych odnajdujemy dopiero w połowie lat 90. poprzedniego stulecia.

Obecnie przedmiotem obrotu w internecie są nie tylko fizyczne towary, ale i treści cyfrowe oraz usługi. Jak wskazują badania, ponad 60% internautów w Polsce dokonuje zakupów w sieci1 i są to tendencje wzrostowe.

Na decyzję internautów, gdzie dokonywać zakupu, w znacznej mierze, obok cen, mają wpływ pozytywne doświadczenia zakupowe. Aby zadbać o to, by doświadczenia te były jak najlepsze, należy nie tylko trafnie dobrać narzędzia UX-owe, ale również zadbać o wiarygodność sprzedającego poprzez zagwarantowanie kupującym realizacji ich praw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00