Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-05-02

Pracownik pełniący funkcję radnego

Sprawowanie mandatu przez radnego będącego jednocześnie pracownikiem wiąże się z nabyciem wielu uprawnień w sferze stosunków pracy.

Dorota Wołoszyn
Uprawnienia te wynikają z ustaw o samorządzie gminnym, powiatowym i województwie.
Urlop bezpłatny
Pracownik, który w czasie zatrudnienia w urzędzie gminy, starostwie powiatowym albo urzędzie marszałkowskim lub też podczas pełnienia funkcji kierownika samorządowej jednostki organizacyjnej uzyskał mandat radnego w danej jednostce samorządu terytorialnego, ma obowiązek złożenia wniosku o urlop bezpłatny w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników wyborów. Konsekwencją złożenia wniosku jest nabycie przez dotychczasowego pracownika samorządowego prawa do otrzymania urlopu bezpłatnego na okres sprawowania mandatu oraz 3 miesiące po jego wygaśnięciu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00