Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 48/2006 z 28.11.2006 [dodatek: Serwis bhp, str. 15]
Data publikacji: 25.11.2006
Kiedy powołać komisję bhp w zakładzie pracy
Pracuję w dużej ogólnopolskiej firmie, która ma swoje oddziały w wielu miastach w Polsce. Łącznie zatrudnia 3000 osób. W niektórych oddziałach jest zatrudnionych ok. 300, w innych poniżej 250. Czy w związku z tym pracodawca może tworzyć komisję bhp tylko w tych oddziałach, gdzie zatrudnienie przekracza 250 osób, zaś w pozostałych nie powoływać takiej komisji? W jaki sposób funkcjonuje taka komisja? - pyta Czytelnik z Warszawy.
Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Pomocą w realizacji tego obowiązku ma służyć pracodawcy komisja bezpieczeństwa i higieny pracy, która jest jego organem doradczym i opiniodawczym.
