Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 4/2007 z 23.01.2007 [dodatek: Serwis bhp, str. 9]
Data publikacji: 20.01.2007
Rola i funkcja Społecznej Inspekcji Pracy (cz. 2)
Pełnienie funkcji w Społecznej Inspekcji Pracy wiąże się nie tylko z wieloma dodatkowymi uprawnieniami, w jakie został wyposażony społeczny inspektor pracy, ale również ze szczególną ochroną, jakiej podlega stosunek pracy z nim zawarty.
Jan Pióro
W niniejszym wydaniu prezentujemy drugą i ostatnią część artykułu poświęconego problematyce Społecznej Inspekcji Pracy. Ponieważ w poprzednim numerze nie został wyczerpany temat uprawnień przysługujących inspektorowi, kontynuację materiału rozpoczynamy od tego właśnie zagadnienia.
Poprawa warunków bhp i form rehabilitacji niepełnosprawnych
Jednym z podstawowych uprawnień społecznego inspektora pracy jest udział w opracowaniu projektów poprawy warunków bhp oraz form rehabilitacji społecznej niepełnosprawnych, a także kontrolowanie ich realizacji.
Zgodnie z § 2 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU nr 109, poz. 704 ze zm.) zadaniem służby bezpieczeństwa i higieny pracy działającej u danego pracodawcy jest sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.
