Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 9/2008 z 26.02.2008, str. 48
Data publikacji: 23.02.2008
Odwołanie od decyzji ZUS
Otrzymałem decyzję ZUS o przyznaniu świadczenia emerytalnego, jednak według mnie kwota ta jest zaniżona. Czy taka decyzja jest ostateczna, czy mogę od niej wnieść odwołanie. Jeżeli tak, to do kogo? - pyta Czytelnik z Krakowa.
Od decyzji w sprawie przyznania świadczenia emerytalnego (rentowego lub innego) odwołanie należy skierować do sądu okręgowego - sądu pracy i ubezpieczeń społecznych, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby starającej się o to świadczenie. Należy tego dokonać w ciągu 30 dni od dnia otrzymania decyzji ZUS. Odwołanie od decyzji administracyjnej zawsze należy złożyć na piśmie. Można je doręczyć osobiście lub wysłać pocztą, ale nie do sądu a do oddziału Zakładu Ubezpieczeń, który wydał tę decyzję.
