Upoważnienie do podpisywania przelewów i czeków
Dwie osoby pracują w urzędzie gminy na stanowisku inspektorów i prowadzą obsługę księgową 6 szkół (jednostek budżetowych). Jedna z tych osób sporządza listy płac, prowadzi rozliczenia z ZUS, dekretuje faktury, sporządza przelewy i podjęcia czekami, natomiast druga osoba prowadzi ewidencję księgową i sprawozdawczość. Czy osoby te mogą mieć upoważnienia do podpisu elektronicznego przelewów i czeków w związku z potrzebą wyrobienia klucza do przekazu elektronicznego przelewów, jedna w zastępstwie dyrektorów jednostek, a druga w zastępstwie skarbnika gminy będącego jednocześnie głównym księgowym szkół?
Za całość gospodarki finansowej jednostki sektora finansów publicznych (obejmującej m.in.: gromadzenie dochodów, zaciąganie zobowiązań i dokonywanie wydatków oraz określenie i zapewnienie przestrzegania procedur kontroli, mających na celu zapewnienie zgodnego z prawem przebiegu tych procesów) (art. 44 ust. 1 i 2 ustawy z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych). Określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej mogą być powierzone przez kierownika jednostki pracownikom tej jednostki.
