Ewidencja i zasady potrąceń z wynagrodzenia należności za przekroczenie limitu na rozmowy telefoniczne
Jak prawidłowo w jednostce budżetowej należy ewidencjonować potrącenia z wynagrodzenia pracownika należności za przekroczenie ustalonego limitu na rozmowy telefoniczne z sieci komórkowej?
Stan faktyczny
Przy przekroczeniu ustalonego limitu na rozmowy telefoniczne dokonujemy potrąceń należności z wynagrodzenia pracownika. W ewidencji księgowej (przy założeniu, że wydatki i zwrot są dokonywane w tym samym roku budżetowym, przez co zwrot jest traktowany jako pomniejszenie wydatków ) ujmujemy to następująco (wersja uproszczona bez uwzględnienia VAT):
● faktura za usługi telefoniczne - Wn 402 (§ 4360), Ma 201(§ 4360);
● nota księgowa - Wn 234 (§ 4010), Ma 402 (§ 4360) plus zapis techniczny - Wn i Ma 402;
● lista płac:
● wynagrodzenie brutto - Wn 404 (§ 4010), Ma 231 (§ 4010),
