Odmowa wystawienia duplikatu faktur
Zakład komunalny zajmuje się m.in. sprzedażą wody. Ostatnio klient (spółka) poprosił o wystawienie duplikatów faktur za lata 2010-2012. Czy mamy obowiązek wystawić mu te duplikaty?
Gdy oryginał faktury lub faktury korygującej ulegnie zniszczeniu albo zaginie, sprzedawca - na wniosek nabywcy - ponownie wystawia fakturę lub fakturę korygującą, zgodnie z danymi zawartymi w kopii tej faktury lub faktury korygującej. Duplikat faktury zawiera te same dane co faktura pierwotna oraz - dodatkowo - musi zawierać oznaczenie "DUPLIKAT" i datę jego wystawienia. Duplikat faktury i faktury korygującej wystawia się w dwóch egzemplarzach - przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje sprzedawca. W przypadku faktur i faktur korygujących przesłanych w formie elektronicznej duplikat faktury i faktury korygującej sprzedawca przesyła nabywcy, zachowując je jednocześnie w swojej dokumentacji.
