W jaki sposób dokonać rozliczenia podatkowego zwrotu zaległych składek ZUS
Bardzo prosimy o poradę, jak rozliczyć zwrot zaległych składek ZUS dokonany przez zleceniobiorcę. Czy należy przekazać na koniec roku informację podatkową o dokonanym zwrocie zaległych składek?
Stan faktyczny: Kontrola ZUS wykazała, że za zleceniobiorcę w 2013 r. nie opłacaliśmy składek na ubezpieczenie społeczne. Zleceniobiorca złożył błędne oświadczenie, z którego wynikało, że posiada odrębny tytuł do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych. Zleceniobiorca w lutym 2015 r. dokonał zwrotu zaległych składek ZUS w części finansowanej przez siebie wraz z odsetkami. Kwota zwrotu składek społecznych została pomniejszona o powstałą nadpłatę składki zdrowotnej. Nadmieniam, że nadal jest on u nas zatrudniony na umowę zlecenia i obecnie podlega tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu. W związku z tym, jakich rozliczeń mamy dokonać wobec urzędu skarbowego?
