Organizacja wspólnych usług administracyjnych, finansowych i organizacyjnych według zasad obowiązujących od 1 stycznia 2016 r.
Ustawa z 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw w swoim założeniu ma na celu uelastycznienie zadań związanych z zapewnieniem obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej dla jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego i innych samorządowych osób prawnych.
Poniższe tabele przedstawiają skrót najważniejszych aspektów związanych z wprowadzonymi zmianami z podziałem na poszczególne szczeble samorządu terytorialnego.
W tabeli nr 1 przedstawiono zakresy zadań, które:
● pozostają w kompetencji kierowników jednostek obsługiwanych,
● przejmuje jednostka obsługująca (realizująca wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną).
Tabela 1. Zmiany w zakresie zadań i kompetencji kierowników jednostek obsługiwanych i obsługujących
