Ewidencja księgowa dotacji celowej na inwestycje w zakładzie budżetowym
Jesteśmy samorządowym zakładem budżetowym. Bardzo proszę o informację na temat dotacji celowej na inwestycje w naszym zakładzie. Jak wykazać paragrafy dotacji celowej? W jaki sposób to rozwiązać, jeżeli zakład budżetowy wykonuje plan przychodów i kosztów?
Samorządowy zakład budżetowy odpłatnie wykonuje zadania, pokrywając koszty swojej działalności z przychodów własnych, nie uwzględniając dotacji - zgodnie z art. 15 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: uofp).
Podstawą gospodarki finansowej samorządowego zakładu budżetowego jest roczny plan finansowy obejmujący:
● przychody, w tym dotacje z budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
● koszty i inne obciążenia,
● stan środków obrotowych,
● stan należności i zobowiązań na początek i koniec okresu,
● rozliczenia z budżetem jednostki samorządu terytorialnego.
Sposób prowadzenia gospodarki finansowej samorządowych zakładów budżetowych, w tym sposób i tryb sporządzania planów finansowych, zawarty został w rozdziale 6 rozporządzenia Ministra Finansów z 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (dalej: rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej).
