Obowiązek dostosowania istniejących jednostek obsługi szkół do nowych przepisów
Istniejące zespoły obsługi szkół mogą funkcjonować na dotychczasowych zasadach do 31 grudnia 2016 r. Do tego czasu samorządy organizujące wspólną obsługę muszą podjąć konkretne czynności w celu dostosowania zespołów obsługi do nowych uregulowań.
Zasady dostosowania istniejących jednostek obsługi uregulowane zostały w art. 48 ustawy z 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym (dalej: ustawa o zmianie ustawy o samorządzie gminnym). Jednostki obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek, utworzone przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie art. 5 ust. 9 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (dalej ustawa o systemie oświaty), w brzmieniu obowiązującym sprzed nowelizacji, mogą działać na dotychczasowych zasadach, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o zmianie ustawy o samorządzie gminnym - tj. do 31 grudnia 2016 r.
